sobota, 6 października 2012

Moje Danie Jednogarnkowe

 Danie "Lodówkowy wymiatacz".
Tuż przed wyjazdem na przedłużony weekend starałam się opróżnić lodówkę, tak żeby po powrocie nie wyrzucać z niej zepsutych produktów. I na dzień przed wyjazdem okazało się, że właściwie to opróźnianie poszło mi bardzo dobrze bo został mi tylko kawałek mięsa i włoska kapusta...
Trzeba było jednak zrobić obiad i właśnie w tym miejscu pojawił się pomysł
Mojego Dania Jednogarnkowego 
- czyli wrzuć wszystko co masz i zobacz co wyjdzie....
A że wyszło bardzo smacznie, to ten przepis zagościł u nas na dobre... Nawet przy pełnej lodówce.
Dlatego dzielę się z Wami moim "odkryciem".



Danie jednogarnkowe.

Składniki na 2 porcje:
300 g łopatki;
pół główki kapusty pekińskiej (moja nie była zbyt duża);
1 nieduża cebula;
1 marchewka;
kawałek pietruszki;
1 łyżeczka masła;
2 garści ryżu;
pieprz, sól, ostra papryka;
woda.

Mięso płuczemy, osuszamy i kroimy w paski. Wrzucamy do dużego rondla o grubym dnie i podsmażamy - ja robię to bez tłuszczu, ale jeśli ktoś chce proszę bardzo :) Warzywa myjemy, obieramy i ... marchewkę kroimy w talarki, cebulę w kostkę, pietruszkę w bardzo małą kostkę :), kapustę szatkujemy. Gdy mięso będzie rumiane dodajemy 1 łyżkę masła (mięso było dość chude i nie było dużo tłuszczu, masło nadaję taki specyficzny posmak warzywom i sprawia, że cała potrawa jest bardziej kremowa) i wrzucamy warzywa. Mieszamy wszystko i chwilę podsmażamy. Dodajemy ryż, przyprawy, ponownie mieszamy i chwilę razem wszystko podsmażamy. Zalewamy wodą, tak żeby wszystko było przykryte i gotujemy około 20 min. Aż ryż będzie gotowy.

Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Takie lodówkowymiatacze są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne danie:)
    Moja rodzinka byłaby zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  3. lodówkowe wymiatacze są dobre jako sałatki, zapiekanki oraz jako danie jednogarnowe ;) super! podoba mi się ten miks składników;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...