wtorek, 5 listopada 2013

Chiński sos słodko - kwaśny.

Dziś orientalnie. Mój ulubiony sos chiński czyli sos słodko - kwaśny. Wreszcie odważyłam się zrobić go sama. Przepis znalazłam w książce: "Świeże i smaczne. Kuchnia chińska."

Na zdjęciu wieprzowina słodko-kwaśna.



Sos słodko - kwaśny.
Składniki:
1/2 marchewki pokrojonej w ukośne plasterki;
1 papryka pokrojona w cienkie paski;
4 posiekane dymki;
1 papryczka chili - drobno posiekana, bez pestek;
1 łyżeczka startego imbiru świeżego;
3 łyżki soku pomidorowego lub 2 łyżki przecieru pomidorowego;
2 ząbki czosnku;
1 łyżka sosu sojowego;
3 łyżki miodu;
1 łyżka mąki kukurydzianej;
 1/2 puszki ananasa w kawałkach wraz z sokiem;
olej do smażenia.

Na głębokiej patelni lub w woku rozgrzewamy olej. Dodajemy dymkę, paprykę, chili, imbir i czosnek. Smażymy 2 min. W osobnym naczyniu dokładnie mieszamy sok/przecier pomidorowy, sos sojowy, miód, sok z ananasów i mąkę. Dodajemy do smażonych warzyw i mieszamy, aż zgęstnieje. Jeśli będzie za gęsty można dodać trochę wody. Na koniec dodajemy ananasa i przesmażamy jeszcze chwile. Moja rada - ananasa dodawajcie stopniowo i próbujcie sosu, żeby nie wyszedł za słodki.

Smacznego!!!











7 komentarzy:

  1. Wygląda i smakuje pewnie pysznie:) Lubię to :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze myślałam, że to bardzo skomplikowane, ale nie jest tak.

      Usuń
  2. Uwielbiam sos słodko-kwaśny, ale nigdy ze słoika. Domowy jest najepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W składnikach jest marchewka, w opisie już nie? Gdzie zniknęła? Można sobie zjeść podczas robienia? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Słuszna uwaga :) Marchewkę dodajemy razem z papryką i innymi warzywami. Dziękuję. Poprawię jak będę miała dostęp do komputera.

      Usuń
    2. Tak też myślałem :) Sos rewelacja, pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...