czwartek, 20 lutego 2014

Szybkie pączusie

Przepis na te pączki dostałam od kuzynki Beaty. 
Próbowałam ich w jej wykonaniu i zwariowałam. Podobne szaleństwo ogarnęło wczoraj moich mężczyzn, gdy zobaczyli pączki... Nawet Bąbelek dostał swoją działkę i co najlepsze musiałam je przed nim schować, bo było mu mało.

Ciasto, z którego robi się te pączusie jest rzadkie dlatego pączki mają bardzo nieregularne kształty. Są wilgotne w środku i to nie od tłuszczu. Dodatkowym plusem jest to że przygotowanie ciasta zajmuje 10 minut - i to z czasem poświęconym na skompletowanie miksera... Trochę więcej zajmuję smażenie.

Polecam Wam je serdecznie na zbliżający się Tłusty czwartek.




Szybkie pączusie Beatki: 
Składniki:
3 jajka;
1 1/2 szkl. mąki;
1/2 szkl. cukru;
1 łyżeczka proszku do pieczenia;
150 g serka homogenizowanego waniliowego lub naturalnego;
ok. 1/2 l oleju do smażenia (w zależności od wielkości garnka, w którym będziemy je smażyć).




Jajka ucieramy z cukrem, dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na końcu dodajemy serek homogenizowany. I oczywiście wszystko miksujemy.
W garnku rozgrzewamy olej (ja użyłam frytkownicy ustawionej na 170 stopni). Porcje ciasta nakładamy na gorący olej przy użyciu dwóch łyżek. W trakcie smażenia obracamy pączki, tak aby równo usmażyły się ze wszystkich stron. Wyławiamy  łyżką cedzakową i odsączamy z nadmiaru oleju na papierowym ręczniku. Gotowe posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego





2 komentarze:

  1. No to mnie załatwiłaś, MUUUszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. można też pączki formować mokrymi rękami zamaczając ręcę w zimnej wodzie za każdym razem jak formuje się pączka można też dodać nadzienie do środka polecam pyszn

    e:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...