niedziela, 27 kwietnia 2014

Wytrawne rogaliki z nadzieniem.

Mąż narzekał, że dawno nie było domowego pieczywa... Więc dziś na śniadanie, albo raczej na drugie śniadanie zrobiłam rogaliki "pikantne półksiężyce" z książki "Szybko i smacznie. Chleby i chlebki."

Trochę zmodyfikowałam farsz i zaczęłam od zrobienia zaczynu - w książce napisano, aby od razu wymieszać ze sobą wszystkie składniki.
Ilość jaka mi wyszła to 16 sztuk takich mniejszych rogalików, ale można zrobić większe. Wielkość zależy od Was. Idealnie nadają się na śniadanie i na piknik.
Ja zrobiłam z dwoma rodzajami farszu: paprykowym (do niektórych dodałam pokrojone drobno kabanosy) i drugi z fetą i pomidorkami suszonymi.





Rogaliki z paprykowym nadzieniem.
Składniki:
Ciasto:
5 szkl. mąki pszennej;
20 g drożdży;
3 łyżki oleju lub oliwy;
1 łyżka cukru lub miodu;
1 3/4 szkl. ciepłej (niegorącej) wody.

jajko do posmarowania;
ulubione zioła do posypania.

Farsz: 
I.
1 papryka czerwona, duża;
100 g sera żółtego;
szczypior;

Ewentualnie:
kabanosy/ salami/ szynka.

II.
1/4 kostki sera feta;
5 pomidorków suszonych;

 Drożdże rozcieramy z cukrem, dolewamy szklankę ciepłej wody i wsypujemy 1 łyżkę mąki. Mieszamy i odkładamy na chwilę, aby drożdże ruszyły. Następnie dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy ciasto. Kiedy stanie się elastyczne, przykrywamy szmatką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
W międzyczasie zajmujemy się farszem. Paprykę i ser (wędlinę, kabanosy, salami) kroimy w drobną kostkę, szczypior siekamy. Wszystko razem dokładnie mieszamy. Drugi farsz to po prostu rozdrobniona feta i pocięte w paski pomidorki suszone. 
Gdy ciasto podwoi swoją objętość wyrabiamy chwilę, dzielimy na dwie części i rozwałkowujemy. Okręgi ciasta dzielimy na trójkąty. Posypujemy ciasto przygotowanym farszem i rolujemy od podstawy do czubka. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Smarujemy rozbełtanym jajkiem. i posypujemy ziołami. Odstawiamy do wyrośnięcia. Pieczemy w temperaturze 220 stopni przez ok. 15 min.
Studzimy na kratce.

Smacznego!!!



1 komentarz:

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...