poniedziałek, 12 maja 2014

Karpatka


Patrząc na powyższe nie mogłam postąpić inaczej jak tylko przygotować karpatkę. 
Pierwszy raz ją robiłam. I muszę przyznać, że mi wyszła :)
Przepis znalazłam na Domowe wypieki, jedyną zmianą jakiej dokonałam to to ilość masła w kremie. Zmniejszyłam ją do 200 g.
Polecam Wam to ciasto.





Karpatka.
Składniki na blachę 24 x 35 cm:

Ciasto parzone:
1 szkl. wody;
150 g margaryny;
1 szkl. mąki;
5 jaj;
szczypta proszku do pieczenia;
szczypta soli.

Krem budyniowy:
200 g miękkiego masła;
3 szkl. mleka;
3/4 szkl. mleka;
2 łyżeczki cukru waniliowego;
80 g mąki pszennej;
80 g mąki ziemniaczanej;
2 żółtka,

Ciasto:
Margarynę i wodę zagotowujemy. Ściągamy z ognia i dosypujemy mąkę i mieszamy bardzo energicznie drewnianą łyżką. Ponownie stawiamy na ogniu, gotujemy przez 2 - 3 min. ciągle mieszając. Ciasto powinno odchodzić od ścianek garnka i od łyżki. Ciasto studzimy. Do wystudzonego ciasta dodajemy po jednym jajku i miksujemy. Dodajemy również proszek do pieczenia i sól.
Ciasto dzielimy na dwie części. Pierwszą przekładamy do wyłożonej papierem formy. I pieczemy przez 30 min. w temp. 180 stopni. Następnie identycznie postępujemy z drugą połową ciasta. 

Krem:
2 szklanki mleka gotujemy z cukrem. Do pozostałego mleka dodajemy żółtka, mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz cukier waniliowy. Mieszamy bardzo dokładnie i dodajemy do gotującego się mleka. Mieszamy aby nie powstały grudki. Gotujemy około minuty. Odstawiamy do wystygnięcia. Następnie ucieramy masło na puszystą masę. Dodajemy do niego po łyżce wystudzonego budyniu i miksujemy dalej. Krem wykładamy na jeden z blatów i przykrywamy drugim blatem. Ciasto należy schłodzić w lodówce co najmniej przez 2 godziny. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...