środa, 26 lutego 2014

Kruche ciasto na tartę - przepis II.

Dziś podam Wam nowy przepis na ciasto na tartę, wypróbowałam go już jakiś czas temu i jestem nim zachwycona. Przepis znalazłam na Gotuj Skutecznie TV.
Chciałam zrobić i podzielić się z Wami przepisem na tartę z czekoladą, niestety na sam czekoladowy farsz przepis podam Wam innym razem bo przez przeoczenie/zaniedbanie/ roztargnienie* - niepotrzebne skreślić.
popełniłam błąd i choć tarta powstała i jest całkiem smaczna to jednak nie jest to o co mi chodziło :)

A tam... napiszę Wam co zrobiłam:
Zamierzałam, rozpuścić w śmietanie kremówce czekoladę i wylać ją na ciasto - banalnie proste - pod warunkiem, że zachowa się proporcje. Czyli na 100 ml śmietanki - 100 g czekolady lub więcej.
Ja rozpędziłam się i zagotowałam 400 ml śmietanki, wrzuciłam 2 tabliczki czekolady i dopiero wtedy poszłam szukać pozostałych 200 g.... No i nie znalazłam ich... Uratowałam farsz dodając budyń - jedyne co przyszło mi do głowy. 
Jest smaczna, ale to nie jest to :( 

Natomiast ciasto jest genialne - polecam!!!





Ciasto na tartę:
Składniki na formę ok. 25 cm:
250 g mąki;
125 g zimnego masła;
1 łyżka oleju;
1/4 szkl, wody; 
szczypta soli.


Masło rozdrobnione na mniejsze kawałki siekamy nożem razem z mąką. Dodajemy pozostałe składniki i zagniatamy szybko ciasto. Robimy to jak najszybciej aby ciasto nie nagrzało się od ciepła rąk. Ciasto zawijamy w folię spożywczą i schładzamy w lodówce przez 30 min. lub w zamrażalniku przez połowę tego czasu.
Po schłodzeniu rozwałkowujemy ciasto na szerokość formy. Wykładamy formę ciastem i nakłuwamy je widelcem. Przykrywamy folią aluminiową i wysypujemy na nią np. groch, fasolę lub tak jak ja kaszę. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temp. 200 stopni, na 15 min. Po tym czasie ściągamy folię z obciążeniem i albo nakładamy farsz i zapiekamy jeszcze ok. 30 min, - zależy od farszu lub dopiekamy jeszcze 5 min i wykładamy na tartę farsz, który tak jak ten czekoladowy - należy schłodzić.

Smacznego!!!



Zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...