czwartek, 23 czerwca 2016

Ogórkowa na Dzień Taty!


Jestem szczęściarą, mam wspaniałych rodziców. W dniu dzisiejszego święta - Dzień Ojca - muszę przedstawić Wam więc przepis, który kojarzy mi się z dzieciństwem i Tatą.
Zupa ogórkowa 
- gdy byłam mała i zostawaliśmy z tatą w domu, tata przygotowywał najlepszą ogórkową na świecie.
Kulinarnie kojarzy mi się jeszcze z górą naleśników, plackami ziemniaczanymi z cukrem (tak z cukrem! - mój mąż mało nie zszedł na zawał jak pierwszy raz takie cudo mu zaserwowałam :) ) i perfekcyjnie poszatkowaną kapustą pekińską <3 <3 <3

Tatusiu najlepsze życzenia w dniu Twojego święta :*




Zupa ogórkowa
Składniki na 4 porcje:

wędzone żeberka
6 ogórków kiszonych
5 ziemniaków (użyłam młodych)
średnia marchewka
pietruszka
kawałek selera
1/4 pora
koperek
150 ml śmietany 18%
sól, pieprz

Warzywa obieramy i myjemy. Ziemniaki kroimy w dużą kostkę. Marchewkę, selera, pietruszkę ścieramy na tarce o grubych oczkach. Pora bardzo drobno siekamy. Warzywa gotujemy razem z żeberkami. Ogórki również ścieramy na tarce. Dodajemy do gotującego się wywaru. Następnie dodajemy zahartowaną śmietanę i posiekany koperek, doprawiamy solą i pieprzem. Zagotowujemy i podajemy.

Smacznego!!!





1 komentarz:

  1. Oj już od dawna chodzi za mną ogórkowa, chyba w końcu muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...