poniedziałek, 1 maja 2017

Twarogowe racuchy.

Pierwszy majowy weekend nie rozpieszcza nas pogodą. Na poprawę humoru przygotowałam na śniadanie twarogowe racuchy, które podałam z domowym kremem czekoladowym i owocami.
Mojemu synkowi, który jest wielkim fanem naleśników, racuchów i wszelkich podobnych placuszków bardzo smakowały. Polecam na śniadanie i na deser.






Twarogowe racuszki.
Składniki na około 16 racuchów:
250 g twarogu (użyłam półtłustego)
2 jajka
120 ml mleka
150 g mąki
3 łyżki cukru
ziarenka z połowy laski wanilii lub 2 łyżeczki cukru waniliowego
szczypta soli

Dodatkowo:
owoce, krem czekoladowy, dżem lub cukier puder

Oddzielamy żółtka od białek. Z białek ze szczyptą soli ubijamy pianę. Żółtka, twaróg, mleko, cukier (cukry) i ziarenka wanilii miksujemy dokładnie. Następnie dodajemy przesianą mąkę i znów miksujemy. Na koniec dodajemy pianę z białek i delikatnie mieszamy szpatułką. Na rozgrzaną i posmarowaną olejem patelnię wykładamy łyżką ciasto. Smażymy z obu stron na złoty kolor.
Podajemy z owocami, posypane cukrem pudrem, z dżemem lub kremem czekoladowym - to zależy od waszych preferencji. Samodzielnie też smakują wyśmienicie.

Smacznego!




Zapraszam na moją stronę na facebooku:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...