wtorek, 18 września 2012

Słodkości na dziś - ciasto z truskawkami.

Nie dawno przestałam karmić mojego maluszka, nie żebym nie chciała tego robić, ale tak wyszło... Bardzo się starałam a im bardziej chciałam tym mniej mleka produkowałam. 
Ironia losu: chcesz a nie możesz; nie chcesz a masz w nadmiarze...
W czasie karmienia nie mogłam jeść truskawek, ze względu na możliwą alergię, ale teraz hm...
Niby sezon już dawno się skończył, ale mój mąż zdobył je dla mnie.
YUPI!
Podobno to taka odmiana, która owocuje do października?!?
Nie były może najsłodsze i kosztowały ponad 12 zł za 1kg, ale to w końcu truskawki!!!
Troszkę mi ich zostało więc zrobiłam ciasto...
Przepis znalazłam na Proste Przepisy Kulinarne.
Przygotowałam ciasto w keksówce o wymiarach 22x12.
( A i w keksówce trzeba pilnować, żeby ciasto się upiekło w środku i nie spaliło na zewnątrz :) )

Ciacho jest lekko wilgotne, wspaniale podkreśla smak truskawek.


Ciasto z truskawkami
Składniki:

3 jajka;
1/2 szkl. cukru;
1/2 szkl. oleju;
1 1/4 szkl. mąki;
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia;
400 g truskawek (lub innych owoców) przekrojonych na pół;


Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubijamy na sztywno. Następnie stopniowo dodajemy cukier. Dodajemy żółtka i dalej ubijamy. Resztę składników dodajemy w kolejności: olej, mąkę z proszkiem do pieczenia. Mieszamy tylko do połączenia się składników. Ciasto przekładamy do formy. Na wierzchu układamy owoce i wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni. Pieczemy około 40 min. do "suchego patyczka".


Smacznego!!!


2 komentarze:

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...