sobota, 21 grudnia 2013

Zupa rybna z pstrąga.

Kochani tak jak pisałam na fb z moich planów przedświątecznych nie wyszło nic. Bąbelek się pochorował i jest w szpitalu. Wszystko jest już dobrze, a dziś wartę przy synu sprawuje Tatuś. Mam więc chwilkę i wrzucam kilka przepisów świątecznych choć wiem, że już jest późno i pewnie menu na święta macie już ustalone... 
Wybaczcie też dość krótkie i zwięzłe opisy... Czas mnie goni, tęsknie już za Bąbelkiem....





Zupa rybna z pstrąga.
Składniki dla 4 - 6 osób:
3 pstrągi;
2 marchewki;
pietruszka;
kawałek selera;
biała część pora;
liść laurowy;
2 ziarna ziela angielskiego;
kilka ziaren pieprzu;
sól.

Warzywa obieramy, myjemy kroimy na mniejsze kawałki. Warzywa zalewamy 1,5 l zimnej wody. Wsypujemy przyprawy, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy na wolnym ogniu przez 20 min. Pstrągi filetujemy. Głowy, kręgosłupy i ogony płuczemy w zimnej wodzie i dodajemy do gotujących się warzyw. Gotujemy 10 - 15 min. Zupę przecedzamy na gęstym sicie lub przez gazę. Filety pstrąga delikatnie solimy, posypujemy pieprzem i smażymy na odrobinie oliwy na patelni. Kroimy w paski. Ugotowane warzywa tniemy "w plasterki". Ja swoją zupę podałam z makaronem ryżowym, choć na wigilię miałam zamiar podać ją z pierożkami z farszem rybnym ( - zamiast smażonego pstrąga.).

Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...