poniedziałek, 15 czerwca 2015

Uczta Lodu i Ognia - cebulka w gęstym sosie, do mięs z grilla.

W weekend na ekranach naszych telewizorów pojawił się 
ostatni odcinek V serii serialu "Gra o tron". Jako fanka serialu i gotowania mam oczywiście w domu książkę "Uczta Lodu i Ognia" Ch. Monroe-Cassel i S. Lehrer. Na ten weekend przygotowałam z niej dwie potrawy. Ponieważ sezon grillowy w pełni jako pierwszy przedstawiam Wam przepis na cebulę w gęstym sosie. Idealnie pasującą do mięs z grilla, pierogów ruskich albo z mięsem i wątróbki (to ostatnie wymyślił mój mąż -  ja wątróbki nie lubię). Zmieniłam tylko sposób podawania cebuli - w oryginale cześć jest krojona na ćwiartki część w całości. Ja wszystko posiekałam w pióra.

Jeśli chcecie być na bieżąco z moim blogiem zapraszam Was do polubienia mojej strony na facebooku:

                                                         




Cebulka w gęstym sosie.

Składniki:

300 g cebuli pokrojonej w pióra
1 łyżka miodu
1/2 łyżeczki cząbru
1/2 łyżeczki rozmarynu
1/2 łyżeczki tymianku
1 łyżka masła – najlepiej klarowanego
1/3 szklanki cydru
1 szklanka bulionu wołowego
1 łyżka mąki
sól, pieprz

Na patelnie dodajemy masło, miód i zioła. Gdy miód się rozpuści dodajemy cebulę i dokładnie mieszamy. Smażymy aż cebula się zrumieni. Następnie wlewamy cydr i doprowadzamy do wrzenia. Całość posypujemy mąką i mieszamy. Wlewamy bulion i podgrzewamy. Dusimy mieszając od czasu do czasu aż sos zgęstnieje. Doprawiamy solą i pieprzem.

Smacznego!!!


1 komentarz:

  1. Nie mogę czytać Twojego bloga będąc w pracy, bo mnie skręca ;) Na pewno zrobię taką cebulę, bo wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...