sobota, 12 grudnia 2015

Domowy makaron

Jakiś czas temu dostałam weny na robienie makaronu. Zasięgnęłam opinii największego makaronowego eksperta, czyli mojej Babaci Mieci. Wyciągnęłam zalegającą w szafce maszynkę do makaronu i tak powstał przepyszny makaron do rosołu. 
Dziś dzielę się z Wami tym przepisem.



Domowy makaron.
Składniki na 6-8 porcji:
400 g mąki pszennej
2 całe jaja
2 żółtka
spora szczypta soli
kilka łyżek wody

Na stolnicę przesiewamy mąkę i sól, w kopczyku robimy dołek i wbijamy tam 2 całe jajka i 2 żółtka. Zagniatamy ciasto, w razie potrzeby dolewamy troszkę wody i podsypujemy mąką. Sprężyste choć twardawe ciasto owijamy folią spożywczą i odstawiamy na 30 min. aby odpoczęło. To tym czasie dzielimy ciasto na mniejsze części i rozwałkowujemy, obficie obsypujemy ciasto mąką. Pozostałe części ponownie owijamy folią lub  nakrywamy ściereczką żeby nie wyschło. Rozwałkowane placki zwijamy w rulon i kroimy - grubość zależy od tego jaki rodzaj makaronu chcemy uzyskać. Ja użyłam maszynki. Pocięte kluski rozsypujemy na lnianą ściereczkę. Suszymy co najmniej 30 min przed gotowaniem. Jeśli mamy większy zapas makaronu musimy go dobrze wysuszyć zanim spakujemy go do szczelnego pojemnika. 

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...